طرق على باب المكتب
هو: تفضل
هي : السلام عليكم
هو: وعليكم السلام
كيفك وكيف الشغل
هي: تمام
هو: مالك شكلك متغير انتي تعبانة ولا في حاجة
هي: لا عادي بس مخنوقة
هو: لو تحبي تستأذني وتمشي عادي
هي: لا لا حتخنق في البيت الشغل احسن
هو: بجد مالك قولي انا زي أخوكي
هي: فعلا انا برتحلك وبعتبرك صديق واخ عزيز بس مش عايزة اضايقك
هو: اقعدي واحكيلي فضفضي انا اخوكي
هي : بصراحة انا قبل ما اجي البلد دي كنت عايشة قصة حب مع واحد بس هو طلع ندل وبيلاوع ومش عايز يتقدم اي خطوة
وانا بحبو اوي بس هو مش مهتم وأهلو كمان مش موافقين عليا عشان انا من عيلة عادية وهم ناس فوق
والي مجنني انو مش عايز ياخد موقف
وانا حاولت بس هو جامد وضعيف اوي قدامهم
وبس دي الحكاية
هو : عايني عايزاني اكلمك بصراحة وعشان انا مش بحب النفاق والمجاملة
انتي لازم تنهي الوضع معاه هو مش جاد
واهلو مش موافقين
والسنين بتجري عليكي
وانتي مش ناقصك حاجة خالص جميلة ومثقفة
لازم تحسمي الوضع معاه يا اما يعمل حاجة او تنهو الموضوع
هي: انت أكيد ما حبيت قبل كدة كيف انهي الموضوع وانا بحبو كلامك فيه تحامل
هو: انا فعلا ما حبتش قبل كدة بس انتي ليه تنزلي من قدرك ومن مقامك الي مش عايزك وبيلعب بيكي حتعوزيه ليه
هي : مش عارفة
بس انا تعبانة شديد وعايزة امشي (اسي ماقالت حتخنق لو مشيت) متشكرة اوي على كلامك
((( ممكن اخد نمرتك عشان نكمل كلامنا انا محتاجالك وحاسة انك الوحيد الي ممكن تخرجني من الازمة دي )))
(كدا الكلام دخل الحوش)
هو : أكيد دي نمرتي ........ ربنا معاكي
(مسكت الرقم وخصصتو وخشت ليك في المجان)
الساعة العاشرة مساء ... جرس تلفونه ... ضرب...( مفيش حاجة تجي كدة ايه دا حبيبي كدا وارجع ....)
هو : الو مين معايا
هي: انا ..... معقول ما عارف صوتي
هو: ازيك لا بس ما متوقعك عاملة كيف اسي
هي: الحمدلله انا اتصلت عشان اقول ليك اني احسن من بعد ما اتكلمت معاك وعشان كمان اعتذر ليك على اسلوبي معاك الصباح في الشغل
هو: لا عادي احنا لازم نشيل بعض بس عايز اقول ليك انك عندك كل المقومات الي تخليكي تبقي اقوي من كل العوائق (وهي تشيل وتصدق)
هي: متشكرة اوي انا حاسة فعلا اني كسبت صديق بجد ممكن اعتمد عليه
هو : اكيد طبعا بس همتك انتي عشان تفوقي كدة وتشوفي حياتك صح
هي: ان شاء الله
وفجأه الاتنين يصنوا سيكتوا فتره طويلـــــــــــــــــــــــــــه
هو : مالك سكتي
هي : ماعارفه اقول ليك شنو اتكلم انت انا عايزه اسمعك
هو: تصبحي علي خير
هي : طوالي كدا
هو: اصلي نعسان
ويصنــــــــــــــــــــــــوا تاني
هي: طيب اقفل انت الاول ( سنه يا انا )
هو : كررررب
بعد مرور اسبوعين اصبحت الاتصالات متبادلة بحجة الاطمئنان والعلاقة تغيرت حتي في العمل حيث اصبحت هي
متعوده انت تسمع صوته يوميا وبتعمل اي حاجه عشان تسعده كانت بداخلها شئ لاتعلمه تجاهه
(قبيل ماكان عندها مشكله وعايزه احلها ليها)
وفي يوم وبعد ان تجاوزت الساعة الحادية عشرة مساء لم تتمالك
هي نسها واحست انها تريد ان تتكلم معاهو ومسكت التلفون (طبعا مخصصه الرقم وبعد المويات كان هو متقل شويه في العصائر )
هي:الو انت نايم
هو:أكيد طبعا هو في حاجة
هي:لا عادي حبيت اطمن عليك
هو:يا يا ابتي متصله مصحيانيمن النوم عشان تطمني علي اجليها بكره الصبح اطمني علي في الشغل
هي متلعثمه: ااسفه ماكنت قاصده
هو: لا عادي انت صحتيني في كل الاحوال المهم انا كويس في حاجه تانيه
هي:متفاجئه لامافي حاجه انا اسفه علي الازعاج
هو ببرود :تصبح على خير
هي: وانتي من أهلو
لاحظت هي العمل ان موبايله يرن كل ساعة وايضا يستقبل مسجات
كثيرة احست وقتها بشي غريب وقعدت تبكي
فجأه
جا المدير ماري لقاها تبكي
المدير: مالك في شنو
هي :لا بس مخنوقه شويه بس
المدير:لو تحبي تستاذني وتمشي عادي
هي :لا لا حتخنق في البيت الشغل احسن
وتلف الشغله تـــــــــــــــــــــــــأني
ياربي حتخلص متين